2015-05-19

Jag hinner inte läsa

Lovely #Matilda. Great #QuentinBlake. Perfect #RoaldDahl.


Jag hatar sådana här dagar. När man inte kommer hem förrän efter klockan nio och inser att jag måste äta och det är vad jag orkar göra innan jag går och lägger mig. (Jag bloggar faktiskt medans jag äter). Det är synd för jag hade så gärna velat läsa lite i Sista riket för den är så bra hittills. Jag gillar konceptet med en stöt, eller en kupp i en fantasybok. Tänk er lite Oceans 11. Och magin är så fantastiskt bra beskriven så jag för en gångs skull förstår precis hur det går till att använda den. Heja, heja.

Men som sagt, det blir inget av det i kväll. Istället ska jag nana kudden och kanske läsa ett kapitel i Matilda, bara för att man behöver få läsa i alla fall några ord på en dag. Annars räkans det inte till en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Har sådana dagar med i bland och visst känns det trist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fruktansvärt trist. Men egentligen borde jag inte klaga med tanke på hur mycket jag har läst denna månaden.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera